Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Síťové úlohy a jejich modifikace
Bitara, Matúš ; Hošek, Jaromír (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizačními modely lineárního programovaní v dopravních úlohách. Po zavedení pojmů z teorie grafů a lineárního programovaní následuje část zabývající se dopravním problémem rozvozu odpadu. Následuje část s reálnými daty aplikovanými na území České republiky. Dále je popsáno uživatelské rozhraní vytvořeno v programovacím jazyce Visual Basic. Dosažené výsledky jsou komentovány a jsou navrženy postupy na jejich zlepšení.
Grafy, grafové algoritmy a jejich užití
Venerová, Lenka ; Dostál,, Jiří (oponent) ; Bobalová, Martina (vedoucí práce)
Bakalářská práce se primárně zabývá problematikou grafů a grafových algoritmů. Jedná se především o vysvětlení a rozšíření daného tématu. Velice často jsou před nás kladeny problémy, které, ač nevědomky, řešíme využitím znalostí grafových algoritmů. Dílčím cílem mojí práce je proto demonstrovat aplikaci některých těchto metod v oblasti řešení distribučních úloh.
Optimalizační modely v logistice
Huclová, Alena ; Škapa, Stanislav (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na optimalizaci modelů dopravního a přepravního problému s náhodností poptávky, přidáním hran a dynamickým oceňováním. V teoretické části práce jsou uvedeny matematické modely dopravy a popsán software GAMS, který je při řešení použit. Praktická část průběžně doplňuje teoretickou část a aplikuje popsané modely na reálná data.
Traffic assignment optimization models
Holešovský, Jan ; Mrázková, Eva (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
The class of network flow problems is one of the traditional applications of mathematical optimization. Such problems are widely applicable for example in logistics to achieve an optimal distribution of flow with respect to maximization of profit, or minimization of costs. This approach often leads to simplified models of real problems as it supposes the existence of only one decision maker. Such approach is possible in centralised networks, where an authority exists (such as railway network, military supply, or logistic network used by any company). The Traffic Assignment Problem (TAP) deals with impact of game theory to the network flow problem. Hence, we assume multiple decision makers, where each one of them wants to find his optimal behaviour. In this thesis, we focus on stochastic influences in TAP, for which we use methods of stochastic and multi-stage programming. Further, we concentrate on improvement options for the utilization of the system. Hereby, we consider possible actions of the master decision maker, and discuss them by the presence of multi-level mathematical programming.
Lineární programování jako účinná zbraň v rukou manažera
Zaoralová, Hana ; Havlíček, Radomír (oponent) ; Chvátalová, Zuzana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na procesy probíhající v podniku a jejich optimalizaci pomocí lineárního programování. Nejprve budou definována teoretická východiska, základní pojmy a metody, tedy seznámení s problematikou operačního výzkumu. Poté bude rozebrána současná situace společnosti, předmět podnikání apod. V analytické části bude zkoumána konkrétní situace týkající se procesu ve firmě, současně budou uplatněny poznatky lineárního programování a proveden pokus zjistit, zda lze tato matematická disciplína prakticky využít i v nevýrobní firmě, která se prioritně zabývá poskytováním logistických služeb. Nakonec budou výsledky interpretovány pomocí software Maple.
Využití lineárního programování při optimalizaci dopravního problému
Macharová, Aneta ; Dostál, Petr (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesy, které se dějí ve firmě při optimalizaci nákladů na dopravu. První část se věnuje teoretickému úvodu do metod lineárního programování a distribučních úloh včetně popisu ekonomických a matematických modelů. V této části také přiblížím doplněk Řešitel, který slouží k optimálním výpočtům. Praktická část využívá popsané metody s reálnými daty od firmy Agromex. Firma bude v této části představena, také bude uveden problém, který bude řešen. Představím mnou vytvořené modely, návrhy řešení a výsledky budu interpretovat pomocí výpočtu doplňku Řešitele.
Operační výzkum - nástroj snižování nákladů na distribuci v dopravní firmě
Kalášová, Libuše
Kalášová, L. Operační výzkum - nástroj snižování nákladů na distribuci v do-pravní firmě, Diplomová práce, Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013. Diplomová práce je zaměřena na nalezení vhodného způsobu řešení složení tras a tím snížení distribučních nákladů firmy zprostředkovávající veterinární léčiva a pomůcky. Práce je rozdělena na literární rešerši a vlastní práci. Literární rešerše obsahuje teoretická východiska pro vlastní práci. Zahrnuje problematiku logistiky, vhodné metody využití operačního výzkumu a popis modulového optimalizačního programu STORM. Ve vlastní práci je popsána činnost firmy a problém, který bude řešen. Jsou navrženy možnosti řešení problému a provedena optimalizace pomocí zvolené metody. V závěru je vypočtena výsledná kalkulace nákladů a porovnána se stávající situací.
Metody řešení vybraných dopravních problémů a jejich implementace.
Drobný, Michal ; Grygarová, Libuše (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt.
Optimalizace nákladů dopravy společnosti Tempex s.r.o.
Kučera, Ondřej
Kučera, O. Optimalizace nákladů dopravy společnosti Tempex s.r.o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Práce se zabývá problematikou optimalizace nákladů spojených s dopravou. V práci je využito poznatků lineárního programování. K výpočtům optimalizovaných hodnot jsou využity programy STORM a Microsoft Excel. Závěrem práce jsou porovnána a zhodnocena vzniklá řešení.
Využití lineárního programování při optimalizaci dopravního problému
Macharová, Aneta ; Dostál, Petr (oponent) ; Doskočil, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá procesy, které se dějí ve firmě při optimalizaci nákladů na dopravu. První část se věnuje teoretickému úvodu do metod lineárního programování a distribučních úloh včetně popisu ekonomických a matematických modelů. V této části také přiblížím doplněk Řešitel, který slouží k optimálním výpočtům. Praktická část využívá popsané metody s reálnými daty od firmy Agromex. Firma bude v této části představena, také bude uveden problém, který bude řešen. Představím mnou vytvořené modely, návrhy řešení a výsledky budu interpretovat pomocí výpočtu doplňku Řešitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.